Od dzieciństwa każdy z nas słyszy potrzebę spożywania owoców bogatych w witaminę C, aby organizm otrzymał maksymalną ilość przeciwutleniaczy i użytecznych substancji celem zapobieganiu wielu chorobom.

Czym jest witamina C?

Witamina C jest kwasem askorbinowym, który jest niezmiennym uczestnikiem różnych procesów życiowych w organizmie. Fakt, że organizm sam nie jest w stanie samodzielnie syntezować witaminy C, tłumaczy potrzebę codziennego przyjmowania wystarczającej ilości żywności wzbogaconej o nią. Przede wszystkim witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, samodzielnie uszkadzając toksyny i usuwając je z układu. Stąd znana nazwa “witamina młodości” i jej chwała jako skuteczny środek przeciwstarzeniowy. Z tego powodu też medycyna mitochondrialna wykorzystuje substancje mitochondrialne, gdzie jako składnik występuje witamina C, a także witamina b complex, witamina k2, witamina b3, selen, l karnityna, kwas alfa liponowy, witamina d3, witamina b12, glutation.

Korzyści z przyjmowania witaminy C

Witamina C jest w stanie zapobiec wielu chorobom, znacznie wzmacniając mechanizmy obronne organizmu. Ma też korzystny wpływ na układ nerwowy, stymuluje funkcjonowanie układu hormonalnego i normalizuje krążenie krwi, wzmacniając jednocześnie naczynia krwionośne. Jeśli organizm ma wystarczającą ilość witaminy C, jest w stanie szybko poradzić sobie z ranami i skaleczeniami, chorobami skóry i zaburzeniami alergicznymi. Witamina C jest odpowiedzialna za zdrowie zębów i kości, poprawia wzrok, jest doskonałym środkiem zapobiegania miażdżycy, normalizuje poziom cholesterolu, pełni funkcję budującą, syntetyzuje kolagen, a tym samym produkuje tkankę łączną organizmu.

Zalety witaminy C